Adott módon számolás és taps gyorsan. Itt csak a gyorsaságon, a rugalmasságon van a hangsúly.
-
figyelem, reakcióidő, rugalmas gondolkodás
Adott módon tapsolás, és szavak váltott sorolása. (példámban a tapsolás módja: taps-szó , 2taps-szó , taps-szó-taps , 2taps-szó-2taps)
-
koncentrált figyelem, emlékezet, sorrend
Időnként hibázzunk, s a gyermek javíthat, ami tetszeni fog neki. Egyszerű számolás tapssal (gondolkodási funkció mozdulattal összekötve).
-
megosztott figyelem, emlékezet, önbizalom
Egyszerű szó-dobáló(szavak váltott sorolása) Bárhol játszható. s nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk
-
figyelem, emlékezet, szókincs, reakcióidő
Szó-dobáló, váltott fogalomkörben. Mi kezdünk, s a gyermeknek mindig és gyorsan alkalmazkodnia kell a megváltozott szabályhoz
-
koncentrált figyelem, emlékezet, reakcióidő
Szó-dobáló, váltott fogalomkörben, feladatvégzéssel. Határozzuk meg, hogy valamelyik résznél ő nem válaszol, hanem tapsol. (gondolkodási funkció mozdulattal összekötve)
-
koncentrált figyelem, emlékezet, reakcióidő
Képek kimondása pontosan úgy, ahogy bemutatjuk.
(sztori-kocka, vagy képek)
-
figyelem, emlékezet, megfigyelőképesség
Képek kimondása pontosan úgy, ahogy bemutatjuk, és egy matematikai művelet.
(sztori-kocka, vagy képek)
-
figyelem, emlékezet, rugalmas gondolkodás
Képek kimondása pontosan úgy, ahogy bemutatjuk, ezután egy matematikai művelet, és taps.
(sztori-kocka, vagy képek)
-
koncentrált figyelem, emlékezet, rugalmas gondolkodás
Matematikai műveletek gyorsan, azonos sémát követve.
-
rugalmas gondolkodás, figyelem, reakcióidő
Matematikai műveletek, és meghatározott módon tapsolás.
-
rugalmas gondolkodás, koncentrált figyelem
Matematikai műveletek, és átmenet nélkül szavak váltott sorolása. Nincs meghatározott műveletszám, a gyors váltás a lényeges. Ismétlés nincs!
-
rugalmas gondolkodás, gyors figyelemváltás
Rajzkészítés egyszerű alakzatokkal, az utasítás szerint megfelelő helyre. Figyelni kell a formát, a helyet, és a darabszámot.
-
figyelem, emlékezet, feladatértés
Rajzkészítés a gyermekek utasítása szerint. Időnként engedjük, hogy ők adjanak nekünk, vagy társaiknak feladatot, így ellenőrizni is tudjuk a megértést. Ne minősítsük őt ilyenkor! Ez az ő „pedagógiája”!
-
önbizalom/bátorság, feladatértés
Képsorolás, de adott képnél csak taps, sorolás tovább.
(képeket tartalmazó könyv,fotóalbum,stb.)
-
megosztott-figyelem, emlékezet
Sorolás átnevezéssel, gyorsan. Határozzuk meg, hogy bizonyos képeknél (például) csak állatot mondhat, nem a képet.
(képeket tartalmazó könyv,fotóalbum,stb.)
-
figyelem, reakcióidő-gyorsaság
Váltva sorolás gyorsan. Meghatározhatjuk itt is, hogy bizonyos képeknél (például) csak állatot mondhat, nem a képet, vagy tapsolni kell.
(képeket tartalmazó könyv,fotóalbum,stb.)
-
figyelem, reakcióidő, gyors/rugalmas váltás
Első gyermek tapsol, mellette állatot mond, következő gyermek tapsol, mellette ülő állatot mond… Ismétlés nincs!
(páratlan számú résztvevővel célszerű játszani)
-
figyelem, gyors/rugalmas váltás, szókincs
Első gyermek tapsol, mellette ülő számolni kezd, következő gyermek tapsol, mellette ülő folytatja a számolást…
(páratlan számú résztvevővel célszerű játszani)
-
koncentrált figyelem, emlékezet
Ennél a gyakorlatnál a tapsolás módját kell figyelni, és pontosan ismételni (név előtt, név után, név közben) – én itt a sorrendet is változtattam.
-
figyelem, feladatértés, megfigyelőképesség
Az asztalon rajzlap, néhány alakzatrajzzal (kör,négyzet,stb.), és színes kockák vagy korongok. A gyermeknek az utasítás szerint kell kiválasztania a megfelelőt és az adott helyre pakolnia.
-
feladatértés, síkbeli orientáció
Bal/jobb differenciálás a rajzfeladat előtti egyszerű gyakorlat