Ötlettár, hogy elinduljunk

Kiválasztott fogalomkörben szavak váltott sorolása

Ketten is játszható, ha többen vagyunk, akkor körbe megy a játék. Takarítás, rámolás közben, autóban vagy bármilyen járművön utazva. Találjuk ki, hogy mi legyen a fogalomkör: állat, étel, élőlény, növény, stb..

Példa:
  • Te mondasz egy (állat, étel, élőlény, növény, stb…) utána én.
  • Ismétlés nincs!
  • Gyorsan, gyorsabban!
  • Találd ki magadban előre, de ne mondd ki, csak, ha te jössz!

Mire jó?

figyelem, emlékezet, gondolkodás, szókincs,szerialitás(sorrend) 

Utasítás végrehajtása a sorrend betartásával

Otthon játékosan, vagy észrevétlenül csempészve a napi rutinba. Játékban lehet oda-vissza jelleggel, tehát a gyermek is adhat nekünk utasítást, amit végre kell hajtanunk. Eleinte kezdjük egyszerű feladattal.

Példa:
  • Rakd be a hűtőbe a tejet, utána kapcsold le a villanyt!
  • Tedd a lapra a sárga ceruzát, utána tapsolj kettőt!

Kettő mozzanatot kértünk, figyeljük a sorrendet.

  • Rakd el a tányérokat, utána kapcsold fel a villanyt a kisszobában és hozz ide kettő újságot!
  • Tedd a lapra a sárga ceruzát, utána a kéket add ide, és tapsolj egyet!

Itt már kettőnél több részfeladatot kértünk, figyeljük a sorrendet.

Mire jó?

figyelem, feladatértés/végrehajtás, szerialiás(sorrend), emlékezet

Séta közben adott szóra indulj vagy állj meg

Bárhol lehet játszani. Óvodában, áruházban, utcán, … Találjunk ki egy fogalomkört: állat, étel, élőlény, növény, stb.. Akkor indulhat el a gyermek (gyermekek), ha pl. állatot mondunk. Soroljunk ekkor szavakat, melyek közé állatnevet is „rejtünk”, s figyeljük, hogy pontos-e az elindulás.

Példa:
  • szekrény,nap,eső,tigris,pizza… (ha jókor indult el, a pizza elmarad)

            Megállásra ugyanígy alkalmazható.

Mire jó?

koncentrált figyelem, fogalmi gondolkodás, szókincs, emlékezet, reakcióidő

Taps-asztal játék

Asztalnál ülve ebéd előtt/után, illetve bármikor.

Tapsolunk és asztalra ütünk – vagy fordítva, mert a sorrendet mi határozzuk meg. Ne mondjuk, hanem csak mutassuk be a feladatot.

Példa:
  • Bemutatom mit kell csinálni. Ismételd a ritmust!

1taps/1asztal – 2taps/2asztal – 2taps/1asztal   stb.

Mire jó?

figyelem, emlékezet, rugalmas feladatváltás, sorrend, önkontroll

Összetett feladatvégzés – rajzban

Utasítás végrehajtása rajzolás közben, a sorrend pontos betartásával.

Példa:
  • Rajzolj egy fát, utána egy virágot!
  • Rajzolj egy fát utána kettő labdát!

Kettő mozzanatot kértünk, figyeljük a sorrendet.

  • Rajzolj egy fát és kettő virágot. Egy sárgát, s utána egy pirosat!
  • Rajzolj napot, házat és utoljára pedig labdákat!

Itt már kettőnél több részfeladatot kértünk, figyeljük a sorrendet.

Mire jó?

figyelem, szerialiás(sorrend), emlékezet, összetett feladatvégzés

Összetett feladatvégzés  – rajzban, orientációval

Rajzlapon adott helyre rajzolás. Utasítás végrehajtása a sorrend pontos betartásával.

Példa:
  • Rajzolj egy labdát a lapod közepére!
  • Rajzolj egy virágot a lapod jobb szélére!

Egy mozzanatot kértünk, figyeljük a helyzetet.

  • Rajzolj egy labdát a lapod jobb alsó sarkába, utána egy csillagot a lapod tetejére!
  • Rajzolj egy virágot a lapod bal alsó sarkába, utána egy zöld repülőt a lapod tetejére!

Itt már kettő vagy több részfeladatot kértünk, figyeljük a sorrendet és a helyzetet.

Mire jó?

figyelem, szerialiás(sorrend), emlékezet, összetett feladatvégzés, orientáció

Megosztás